شهید ابراهیم زمانی

 مراسم استقبال باشکوه از شهید دانش‌آموز ابراهیم زمانی 

 در دبیرستان دخترانه ریحانه النبی(س) 

به گزارش روابط عمومی مجتمع حضرت خاتم الانبیاﷺ در روز یکشنبه مورخ 2 مهر ماه، دبیرستان دخترانه دوره اول و دوره دوم ریحانه النبی(س)، یکی از مدارس مجتمع آموزشی حضرت خاتم الانبیا، شاهد استقبال گرم و پرشور دانش‌آموزان از پیکر مطهر شهید دانش‌آموز ابراهیم زمانی بود.
پیکر پاک این شهید والامقام که پس از سال‌ها چشم انتظاری خانواده‌اش، تفحص شده بود، با حضور باشکوه دانش‌آموزان و معلمان، وارد محوطه مدرسه شد.

از همان ابتدای ورود پیکر مطهر، فضای مدرسه آکنده از عطر شهادت و حماسه شد.
دانش‌آموزان، با گل‌هایی که در دست داشتند و با چشمانی اشک‌آلود، به استقبال قهرمان خود آمدند.
هر یک از دانش‌آموزان با ابتکار و علاقه، نقشی در این مراسم باشکوه ایفا کردند. عده‌ای گل پخش می‌کردند، عده‌ای دیگر اسفند دود می‌کردند و گروهی نیز با سرودن سرودهای حماسی، به استقبال شهید رفتند.

با حضور پیکر مطهر در محوطه مدرسه، دانش‌آموزان با احترام خاصی تابوت شهید را بر دستان خود گرفته و با قدم‌هایی آهسته و محکم، آن را تا نمازخانه مدرسه حمل کردند.
در نمازخانه، مراسم اصلی با حضور گسترده دانش‌آموزان برگزار شد. پیکر مطهر شهید در میان دانش‌آموزان قرار گرفت و فرصتی فراهم شد تا دانش‌آموزان با شهید والامقام خود خلوت کنند و به مقام شامخ او ادای احترام کنند.

در ادامه مراسم، راوی برنامه با بیان خاطرات شهید، ابعاد شخصیتی و رشادت‌های این شهید بزرگوار را برای دانش‌آموزان بازگو کرد.
پس از آن، سردار زارع کمالی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، با ایراد سخنانی، بر اهمیت مقام شهادت و نقش دانش‌آموزان در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی تأکید کردند.
ایشان با اشاره به نقش دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس، از ایثار و فداکاری این عزیزان تجلیل نمودند.

وداع با شهید

در پایان این مراسم معنوی، دانش‌آموزان با قلب‌هایی مملو از عشق و ارادت به شهدا، از پیکر مطهر شهید خداحافظی کردند. این مراسم باشکوه، تجربه‌ای ماندگار برای دانش‌آموزان بود و روحیه ایثار و شهادت‌طلبی را در دل‌های آنان تقویت کرد.

حضور پرشور دانش‌آموزان در مراسم استقبال از شهید ابراهیم زمانی، نشان از علاقه و آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت است. امید است که این روحیه والا در همه دانش‌آموزان نهادینه شود و الگویی برای نسل‌های آینده باشد.

کانال رسمی مجتمع حضرت خاتم الانبیاﷺ در پیام رسان ایتا به آدرس: https://eitaa.com/khatamanbiayazd_ir

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *