نوای انتظار؛ پشت صحنه نماهنگ “هفت سین منتظران” با اجرای دانش‌آموزان دبستان دخترانه ریحانة النبی(س)

 

همزمان با نزدیک شدن به ایام نوروز، دانش‌آموزان دبستان دخترانه ریحانة النبی(س)، با ابتکاری خلاقانه، سفره‌ای متفاوت از هفت سین منتظران را آراسته‌اند.

سفره‌ای که هر کدام از سین‌ها نمایانگر اصلی از اصول مهدویت و انتظار است. این پروژه که “هفت سین منتظران” نام گرفته، دربرگیرنده پیام‌هایی از امید، صبر، و آمادگی برای عصر ظهور است.

محتوای اصلی:

“هفت سین منتظران” نه تنها یک پروژه هنری است، بلکه درون‌مایه‌ای عمیق در فرهنگ مهدویت دارد که توسط دانش‌آموزان دبستان دخترانه ریحانة النبی(س) به تصویر کشیده شده است.

این نماهنگ با تمرکز بر هفت خصلت و ویژگی مرتبط با آموزه‌های امام مهدی(عج)، شامل صبر، دانش، عدالت، صداقت، بخشندگی، امید و نور، به روایت‌گری و بیان این مفاهیم پرداخته است.

کارگردانی این نماهنگ، جناب آقای میثم میرشفیعی، با هدف معرفی بیشتر این اصول به نسل جوان و برانگیختن حس انتظار و آمادگی برای زمان ظهور، انجام شده است.
شعر و ملودی این اثر توسط سرکار خانم لیلا احمدی نژاد و جناب آقای امیر مهدی زارعی آهنگسازی و تنظیم این اثر را برعهده داشتند.

“این پروژه تلاشی است برای به تصویر کشیدن چشم‌اندازی از آینده‌ای که همه ما منتظر آن هستیم”

نقش دانش آموزان:

دانش‌آموزان به عنوان اصلی‌ترین عاملان این پروژه، نه تنها در تهیه و تزئین سفره هفت سین بلکه در نوشتن دیالوگ‌ها، انتخاب لباس‌ها و اجرای نماهنگ نقش داشته‌اند.
آن‌ها با آموزش‌هایی که دریافت کرده‌اند، توانسته‌اند مفاهیم مهدوی را به زبانی ساده و قابل فهم برای سایر کودکان بیان کنند.

جمع‌بندی:

نماهنگ “هفت سین منتظران” نمونه‌ای برجسته از چگونگی به‌کارگیری هنر در خدمت دین و معنویت است و نشان می‌دهد.
که ژرف‌اندیشی در مفاهیم مهدوی می‌تواند چه تأثیر شگرفی در نسل جوان داشته باشد و آن‌ها را برای آینده‌ای روشن و معنادار آماده سازد.

 

کانال رسمی مجتمع حضرت خاتم الانبیاﷺ در پیام رسان ایتا به آدرس: https://eitaa.com/khatamanbiayazd_ir

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *