محفل قرآنی زندگی با آیه ها همراه با ضیافت افطاری دبستان دخترانه ریحانة النبی(س)

قرآنی که بر پیامبر نازل شده،عزّتی دارد که هواداران آن هرگز شکست نخواهند خورد.

 

برپایی محفل قرآنی زندگی با آیه ها در دبستان دخترانه ریحانة النبی(س) همراه باضیافت افطاری ویژه دانش آموزان مکلّف(پایه های سوم تاششم) با حضور سرکار خانم بابایی معاون امور مدارس غیر دولتی ناحیه یک یزد

این برنامه “محفل قرآنی زندگی با آیه ها” در قالب چندین فعالیت متنوع و جذاب اجرا شد.

قرائت قاریان رتبه دار مدرسه:

در جمعی معنوی و پرنور، دانش‌آموزان برتر مدرسه در قرائت قرآن به رقابت پرداختند. هر قاری با تلاوت آیاتی از قرآن، نه تنها مهارت خود را به نمایش گذاشت بلکه با تفسیر و توضیحاتی دقیق، فهم عمیق‌تری از سوره‌های خوانده شده را ارائه داد. این برنامه تجربه‌ای غنی از فهم قرآن کریم را برای حاضرین به ارمغان آورد.

گفتمان قرآنی با موضوع حجاب و روزه:

گفتمانی پویا و عمیق درباره دو موضوع مهم حجاب و روزه در قرآن انجام شد. این بحث با حضور اساتید مجرب و دانش‌آموزان، محیطی برای پرسش و پاسخ و تعمیق دانش قرآنی فراهم کرد که در آن به بررسی جزئیات و ظرافت‌های این احکام پرداخته شد.

پرسش از حافظان جزء ۳۰ قرآن:

حافظان جزء ۳۰ قرآن در معرض سؤالات دشواری قرار گرفتند که به خوبی از عهده آن برآمدند. این بخش نشان دهنده تسلط و درک عمیق آن‌ها از مفاهیم قرآنی بود و موجب تحسین تمامی حاضرین شد.

اجرای تواشیح:

گروه تواشیح دبیرستان معارف با اجرای نغمه‌های دلنشین و معنوی، فضایی روح‌بخش و مملو از نور و معرفت را برای شرکت‌کنندگان فراهم آوردند.

اجرای سرود:

گروه تواشیح هفت سین منتظران دبستان دخترانه ریحانة النبی(س) با اجرای سرود خود، شور و حال خاصی به مراسم بخشیدند و همگان را به وجد آوردند.

اقامه نماز جماعت:

برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء، که نمایانگر وحدت و همدلی شرکت‌کنندگان در این مراسم معنوی بود.

ضیافت افطاری:

این رویداد با ضیافت افطاری به پایان رسید، جایی که شرکت‌کنندگان پس از یک روز بندگی و عبادت، به صرف افطاری پرداختند و لحظاتی دلچسب را در کنار یکدیگر سپری کردند.

 

کانال رسمی مجتمع حضرت خاتم الانبیاﷺ در پیام رسان ایتا به آدرس: https://eitaa.com/khatamanbiayazd_ir

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *